Bijna......... - Reisverslag uit Nepalgaun, Nepal van adainnepal2016 - WaarBenJij.nu Bijna......... - Reisverslag uit Nepalgaun, Nepal van adainnepal2016 - WaarBenJij.nu

Bijna.........

Blijf op de hoogte en volg

27 Maart 2016 | Nepal, Nepalgaun

Vandaag ga ik met gids en chauffeur, wat een luxe, het nationaal park van Bardia in. Om acht uur vertrekken we en direct bij de eerste stop wordt het al spannend. Jack heeft veel geleerd van een Belgische vogelaar en wil me een zeldzame specht laten zien. We lopen samen over het pad, terwijl Pratap naar de rivier loopt.
Als de vogels zich telelens verplaatsen, belt Jack zin broer om ons op te komen halen. Dan horen we van Pratap dat er een tijger is bij de rivier, die onze kant op komt. Snel en voorzichtig lopen we terug naar de jeep... Helaas zien wij de tijger niet meer. Bijna "geschoten", maar toch mis.

We gaan verder en zien nog veel meer mooie vogels. Van kolibrie tot kuifarend is in het kort de samenvatting van al het moois dat we hebben gezien. Maar ook drie van de vijf verschillende soorten herten die in het park te zien zijn: Sjamber deer, hog deer en spotted deer. Ook zagen we drie van de zeven verschillende soorten ijsvogeltjes die er in Bardia.
Het was dus een prachtige dag, met heerlijke lunch in het park. Maar niet tot tevredenheid van Jack. Hij wil me die tijger laten zien!

's Avonds als ik aan het eten ben, komt Ismael uit Egypte met zijn motor het terrein oprijden. Een interessante man en goede verhalenverteller. Hij heeft al verschillende boeken in het Arabisch op zijn naam staan en is nu al zes maanden op reis. Eerst naar Zuidoost Azië en nu van India naar Nepal en Kashmir. Hij laat me op zijn computer een paar timelaps zien en die zijn prachtig.
We nodigen hem uit voor de rafting trip van overmorgen, maar hij weet het nog niet.
Later komen er ook nog vier Fransen aanschuiven, die tot mei over de wereld zwerven en dan naar Canada vertrekken om geld te verdienen in de landbouw. Ook interessante mensen, maar omdat Ariane ook Frans spreekt, trekt het groepje al snel samen.

Het is een prachtige dag geweest, met minder goed weer voor spotting van dieren en fotografie, maar een bijzondere ervaring in Bardia Kingfisher Resort, Takurdwara in Nepal

  • 28 Maart 2016 - 16:31

    Bettina Blankert:

    Hoi Ada, ik heb geen idee of mijn reacties nu aankomen, maar ik lees dagelijks je verhalen! Wat spannend dat je een tijger tegen had kunnen komen, maar misschien gebeurt het nog......
    Ik heb ook geen idee hoe lang je nog blijft, maar het lijkt me een heel bijzondere reis.......
    Nog heel veel plezier en mooie dingen toegewenst om foto's van te maken!!!!!
    Groetjes Bettina

  • 30 Maart 2016 - 12:08

    Ruud:

    Tsja Ada, als je een tijger wilt zien en er komt er een in jouw richting, dan moet je natuurlijk niet wegrennen terug naar de jeep :-)
    Mooie verhalen tot nog toe en daaruit valt te lezen dat je er van geniet. Super!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 27 Feb. 2016
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 8678

Voorgaande reizen:

27 Februari 2016 - 31 December 2016

Nepal 2016

Landen bezocht: