Rust en raften - Reisverslag uit Nepalgunj, Nepal van adainnepal2016 - WaarBenJij.nu Rust en raften - Reisverslag uit Nepalgunj, Nepal van adainnepal2016 - WaarBenJij.nu

Rust en raften

29 Maart 2016 | Nepal, Nepalgunj

Gisteren was een warme en rustige dag. Met de kleine man gespeeld en een beetje geholpen en geslapen. Het is hier echt een klein paradijsje, met de mooie bloemen, vogels en vlinders.
Jammer dat de vlinders niet willen poseren.

Vandaag vroeg vertrokken voor een raftingtrip, waarvan prins Harry vorige week ook een stukje heeft gedaan. Het duurt lang voor de boot is opgepompt, want de pomp is lek en al vele malen geplakt, maar zo gaat het nu eenmaal hier.
Het zonnetje brandt lekker op ons bolletje en ik ben blij met de pet en sjaal die ik heb meegenomen want, ondanks de zonnecrème is het zonnetje krachtig.
We starten op dezelfde plek als de vorige keer en op de wijde rivier hebben we een prachtig uitzicht op de heuvels. Ariane is ook mee en de mannen peddelen. Een goede krachtenverdelingen. In het begin zien we veel aalscholvers en verschillende soorten ganzen, maar later komen daar allerlei andere watervogeltjes bij.
Als de rivier wat smaller wordt en er takken liggen, riet of bomen, zien we mee ijsvogeltjes. Het is heel lastig om ze te fotograferen want de boot beweegt, ze zijn razendsnel en je ziet ze niet altijd snel genoeg. Toch lukt het me om er een paar op de foto te zetten. Later zien we ook nog herten en zelfs een kleintje en ook een prachtige roofvogel. Het is echt een heerlijke dag, maar het wordt nog leuker als het zonnetje achter de bomen verdwijnt.

De boot wordt over de dam gedragen en naar een andere rivier verplaatst..Dit is niet helemaal zoals het hoort, maar prachtig.
We zitten nu echt in de jungle. Er hangen bomen over de rivier en we moeten onder een lage brug door......bukken!
Ook liggen er veel dode bomen in en onder water. Krishna is elke keer het slachtoffer van overhangende takken, omdat Jack veel sterker is. Er wordt veel gelachen en als eindelijk bij een dorpje komen en blijkt dat er een slang door een van de gaatjes van de boot is gekropen, is er nog meer plezier.
Er wordt iedere keer heel goed voor me gezorgd....als oude dame...en zo wordt deze dag ook weer toegevoegd aan de rij met
bijzondere momenten.

Nu zit ik in een kleine rondavel met krekels op de achtergrond en hagedissen boven mijn hoofd dit verhaaltje te tikken. Terwijl in de verte weer veel honden blaffen en mensen schreeuwen......Weer een olifant die het park heeft verlaten? Ik hoor het morgen wel.
Voor nu...welterusten