Jungle Jack, jakhals en tijger - Reisverslag uit Nepalgunj, Nepal van adainnepal2016 - WaarBenJij.nu Jungle Jack, jakhals en tijger - Reisverslag uit Nepalgunj, Nepal van adainnepal2016 - WaarBenJij.nu

Jungle Jack, jakhals en tijger

31 Maart 2016 | Nepal, Nepalgunj

Vanuit het verre Nepal wil ik eerst mijn "broertje" feliciteren met zijn verjaardag van gisteren. In de jungle aan je gedacht en niet vergeten.

Met alle voorraad en veel water zijn we gisteren met vijf personen op " tijgerjacht" gegaan. Al vroeg zag onze gids Jack iets en we reden een stukje verder en ja hoor..... de dag begon met een goed voorteken, we zagen een jackhals en die zie je hier niet zo veel.
Daarna begon de "jacht" op de tijger. Met Pratap als goede chauffeur en Ariane, Andy (uit Zwitserland) en vooral Jack als trackhunters begon onze zoektocht. Als je weet, dat een tijger een territorium heeft van vijftig vierkante kilometer, snap je wel dat ze moeilijk te vinden. Eerst vonden we de sporen van een tijger, daarna de poep - oh wat ruikt dat sterk - en daarna een tijdje niets. Ook zagen ze een hop in de boom zitten, de nationale vogel van Nepal. Hoe ze die zagen, weet ik nog steeds niet want voor mij was het wel even zoeken.
Tijdens de luchpauze zagen we voor de tweede keer de Asian Paradise Flycatcher. Deze keer vloog hij over de rivier. Een prachtige wit/zwart vogeltje met een heel erg lange staart.
Ook werd Ariane nog op een nat pak getrakteerd, kortom het was weer heel erg gezellig.

Veel mensen die in dure hotels zitten, worden door gidsen met een opleiding van zeven dagen naar een plek gebracht, waar het mogelijk is dat er een tijger komt baden.
Ze wachten hier dan soms een hele dag..........
Wij doorkruisen het park en zien veel herten en vogels maar vinden vooralsnog geen tijger. Aan het eind gaan we naar tijgerspot, de plek waar Jack en Meline voor het eerst tijgers zagen. We wachten op een plekje in de schaduw, want het is heel erg warm. Er zijn veel meer mensen hier, maar die wachten een stukje verderop. Na ongeveer een uurtje zie ik Jack, met Andy op zijn hielen de jungle in duiken. Ik wacht bij Pratap, zoals afgesproken, want je moet in de jungle goed naar de orders van de gids luisteren. Even later zie ik iedereen ineens snel in de richting van Jack lopen, want hij komt zachtjes en snel de jungle uitlopen, met weer Andy vlak achter hem. Er is een tijger in de rivier.........de meute maakt veel te veel lawaai en natuurlijk is hij verdwenen als we aankomen. Even later zie ik hem als eerste een heel stuk verder, zijn kop uit het gras steken. Met een telelens van 400 millimeter is het nog moeilijk om hem te zien. Voor sommige mensen gaat het dan ook veel te snel en zij kijken teleurgesteld op. Maar ik heb hem gezien en Jack is dolblij.

Hoe komt het nou, dat Jack hem gespot heeft en de andere gidsen niet. Jungle Jack van Bardia Kingfisher Resort heeft een aantal maanden echt in de jungle van Bardia geleefd en hij herkent de geluiden van het bos. Hij hoorde aan de roep van enkele apen, dat er een tijger in de buurt was en ging daarom die kant op. Hij heeft geprobeerd om Pratap te waarschuwen met telefoon, maar helaas is dit niet gelukt. Hij zag de tijger op tien meter afstand, maar door het rennen van enkele toeristen die niet goed geinstrueerd waren door hun eigen gidsen en teveel lawaai maakten, ging hij natuurlijk weg. Dus......lezers van dit reisverslag. Find Jack from Bardia Kingfisher Resort.
Gelukkig heb ik hem wel kunnen vinden....Tijgerdans en joint?

• 31 Maart 2016 - 10:46

Ruu:

Nu willen we natuurlijk ook de foto van de tijger als bewijsstuk Ada!

• 31 Maart 2016 - 12:02

Hessel:

Dag Ada, we genieten van je avonturen!. We wensen je alvast een hele fijne verjaardag toe en wensen je veel tigersightings toe!

• 31 Maart 2016 - 17:56

Bernadette:

Spannend verhaal Ada!.
    Doe ze de groeten daar en kus voor Praom!

• 31 Maart 2016 - 20:45

Annemieke:

Beste Ada,
    Leuk om je verhalen te lezen. Zo te lezen heb je het goed naar je zin en is het best spannend.
    Ik wil je voor morgen een hele fijne verjaardag wensen, maak er maar een mooie dag van.
    dikke knuffel en tot snel

• 01 April 2016 - 08:05

Milly:

Gefeliciteerd met je verjaardag!
    En ik hoop dat je nog veel mooie avonturen beleeft.

• 01 April 2016 - 12:11

Ruud:

Gefeliciteerd met je verjaardag Ada. Zal deze keer een bijzondere dag zijn!.

• 01 April 2016 - 18:46

Bernadette:

Ada van harte gefeliciteerd met je 16e verjaardag.
    Geniet van de mooie dingen.

• 02 April 2016 - 14:45

Evelien En Dick:

Hoi Ada, ik weet niet of je onze mail hebt ontvangen, dus hierbij nog een keer: Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag van gisteren!! Hopelijk maak je het goed in Nepal, ik ga je vanaf hier wel volgen... Ik heb je website van Colinda doorgekregen.. Geniet van deze mooie reis en tot horens!