Laatste dag in Bardia - Reisverslag uit Nepalgunj, Nepal van adainnepal2016 - WaarBenJij.nu Laatste dag in Bardia - Reisverslag uit Nepalgunj, Nepal van adainnepal2016 - WaarBenJij.nu

Laatste dag in Bardia

Blijf op de hoogte en volg

08 April 2016 | Nepal, Nepalgunj

Jack heeft gevraagd wat ik nog graag wil zien in Bardia National Park. Eigenlijk wil ik de halve dag bij Meline en Praom blijven, maar Jack wil me graag zoveel mogelijk laten zien.
Ik vraag of hij rustig wil rijden en bij de prachtige vogels wil stoppen en al het andere dat maar beweegt. Hij rijdt rustig en al snel leer ik dat er van die kleine groene vogeltje veel verschillende zijn: chestnut bee eter, blue tail, green en nog veel meer. Als ze vliegen, lijken hun vleugels wel transparant rood en groen en de vleugels lijken een beetje op die van een vleermuis. Sierlijk zweven ze over het gras van rietstengel naar takje. Soms is voor mij moeilijk om te vinden, als Jack en Sadra ze al lang gevonden hebben. Ik voel me dan zo dom. Onderweg spotten we ook een mongoose. Helaas springt Sadra net in beeld als ik af wil drukken, maar ook deze staat op mijn harde schijf. Zijn kopje is meestal niet het mooist, maar de staart en het lijf waren wollig grijs. We gaan ook naar mijn favoriete uitzichtplek, namelijk Kingfisher. Dit is de plek waar Pratap de eerste tijger heeft gezien, die ons net heeft gemist of wij hem.
We zien hier prachtige Swampdeer, die zich niet veel van onE aanwezigheid aantrekken. We bezoek ook nog Tigerspot of Tinkune, zoals het eigenlijk heet en zien een badderende olifant. Onderweg waren we er ook al twee tegengekomen, dus dat maakt drie. Ook zien we er weer heel veel "vreemde vogels" en gaan we snel weg om nog een laatste blik op Kingfisher te werpen. Er komen heel veel ooievaars aanvliegen, die landen bij de herten en zich daarna zichtbaar te goed doen aan iets lekkers.
De snavel van deze ooievaar is veel breder dan die bij ons, maar de kleur is verder hetzelfde.
De zo'n gaat langzaam onder en als we terugrijden komt plotseling big mister one trunk elephant tevoorschijn en kruist ons pad. Gelukkig negeert hij ons, want deze schijnt nogal agressief te zijn.

We zijn op tijd terug voor het eten van Praom en zo kan ik nog afscheid van hem en Meline nemen. Hij heeft echter meer belangstelling voor zijn eten en heeft slaap, dus kruip ik onder de koude kraan voor een wasbeurt en daarna eet ik nog vegetarische springrolls met frietjes en komkommer.

Dankjewel Bardia Kingfisher Resort, klein paradijs in een bijzondere wereld en alle medewerkers van de familie voor de prachtige en bijzondere tijd die ik bij jullie heb gehad.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 27 Feb. 2016
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 8686

Voorgaande reizen:

27 Februari 2016 - 31 December 2016

Nepal 2016

Landen bezocht: