Hobbelen en stofhappen - Reisverslag uit Nepal, Nepal van adainnepal2016 - WaarBenJij.nu Hobbelen en stofhappen - Reisverslag uit Nepal, Nepal van adainnepal2016 - WaarBenJij.nu

Hobbelen en stofhappen

Blijf op de hoogte en volg

16 April 2016 | Nepal, Nepal

Vishnu kwam mij vandaag bezoeken met zijn zoon. Ze hebben even een motor geleend om te controleren of alles naar tevredenheid loopt en hij vertelt dat hij maandag niet samen met mij terug zal reizen.
We maken direct een afspraak om de familie te bezoeken. Het is namelijk ook voor de mensen uit Nepal extreem warm en tot nog toe was er niets van een bezoek gekomen. We besluiten om vanmiddag samen op de fiets naar de familie te fietsen en dit wordt dus hobbelen en stofhappen.
Om vier uur, als de ergste hitte weg is, gaan we op pad met een gehuurde fiets en doen er ongeveer een half uurtje over. Mijn knie begeeft het bijna en het water gutst van mijn koppie maar we komen er. Wat een prachtige familie en bijzondere mensen. Midden tussen de rijstvelden op het platteland bij Chitwan hebben ze allemaal hun eigen huis en helpen elkaar waar het kan. Een van de broers heeft zeven koeien en er is meteen kalfje geboren.
Op de kleine binnenplaats drinken we een kopje heerlijk Nepali thee en weer betreur ik het dat ik niet meer woorden ken.
In ieder geval, familie in Nederland, jullie moeten de hartelijke groeten hebben en het gaat goed met iedereen, ook met oma.
Ik durf niet te blijven eten, want een fietstocht over dit pad in het donker durf ik echt niet aan. Het is een kort bezoek, maar niet minder indrukwekkend. Schatten zijn het.

Op de terugweg koelt een opgestoken windje ons een beetje af en als ik terug ben bij het hotel kruip ik onder mijn koude douche.
Vishnu gaat dit stuk inmiddels voor de vierde keer fietsen en ik hoop dat zijn billen hier beter tegen kunnen dan die van mij, want ik voel ze nu nog. Welterusten.

  • 16 April 2016 - 16:38

    Ria:

    Wat een heerlijke bezoeken leg jij af. En wat een geweldig reis weer.
    Hartelijke groet en geniet nog even.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 27 Feb. 2016
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 8667

Voorgaande reizen:

27 Februari 2016 - 31 December 2016

Nepal 2016

Landen bezocht: