Happy holi day - Reisverslag uit Bhaktapur, Nepal van adainnepal2016 - WaarBenJij.nu Happy holi day - Reisverslag uit Bhaktapur, Nepal van adainnepal2016 - WaarBenJij.nu

Happy holi day

22 Maart 2016 | Nepal, Bhaktapur

Er gebeurt erg veel op een dag en ik ben er maar een papieren dagboek naast gaan houden, want internet en Ipad hier is geen goede combinatie .

Vandaag was holi day. Niet zoals je op al die schitterend bewerkte foto's op internet ziet, maar gewoon vriendelijk kleurtjes die je op de gezichten van de ander smeert en vooral groepen van jongens en meisjes die elkaar uit dagen. Onder begeleiding van een locale straatfotograaf met de naam Sree heb ik genoten van al het moois. Helaas kwam de beloofde groep die wel poeder zou strooien niet opdagen en ben ik om twee uur naar het kindertehuis gelopen en daarna naar Roshni gegaan. We hebben heerlijk en open met elkaar babbelen. Tegenover me zat een volwassen en eerlijke meid, die nog steeds enorm kan lachen.
Ze leeft met moeder, zus en broertje en drie andere mensen in een kamer zo groot als mijn woonkamer. Na allerlei Nepalese lekkernijen voel ik me heel bezwaard, maar accepteer de gastvrijheid. Daarna wandel ik terug naar het hotel en neem een heerlijke douche om alle kleurtjes van mijn gezicht te wassen.