Een bijzondere dag - Reisverslag uit Koilābās, Nepal van adainnepal2016 - WaarBenJij.nu Een bijzondere dag - Reisverslag uit Koilābās, Nepal van adainnepal2016 - WaarBenJij.nu

Een bijzondere dag

01 April 2016 | Nepal, Koilābās

als ik 's morgens mij hutje uitkom, word ik toegezongen door een prachtige vogel die op de top van de kleine ronde hut ervoor zit.
Daarna komen Meline en Praom, Buddi en Jack en ook Pratap langs.
We vertrekken vroeg voor een uitgebreide rondrit door het park en zien een prachtige grote neushoornvogel, die je in Nederland ook bij vogelshows van Blijdorp kunt bewonderen, maar ik heb ze liever hier in de vrije natuur. We zien een neushoorn en ook een kudde olifanten op de grasvlakte en badderend in de rivier. Je kunt trouwens ook aan de verandering van de rivier zien, dat ook hier een klimaatverandering optreedt. Het sneeuwt de laatste jaren veel minder en daardoor komt er veel minder smeltwater naar beneden en hierdoor wordt de waterstand in de rivieren lager. In de moesson regent het wel veel, maar deze overvloed aan water is na een paar weken verdwenen.

Bij de kudde olifanten waren kleintjes, eentje van misschien maar een paar dagen oud. Je ziet ze wel van heel veel weg, maar toch blijft het een schitterend gezicht om te zien hoe ze de rivier over steken.

's Avonds treedt er een lokale dansgroep voor ons op en een van de dames staat in een brug om het gedoneerde geld met haar mond op te pakken. Het is heel gezellig met een grote groep jonge mensen die over de wereld reizen en 's avonds een biertje komen drinken bij Bardia Kingfisher Resort.
Het was een lange dag, maar wel een heel bijzondere.