Een zaterdagse zondag - Reisverslag uit Nepal, Nepal van adainnepal2016 - WaarBenJij.nu Een zaterdagse zondag - Reisverslag uit Nepal, Nepal van adainnepal2016 - WaarBenJij.nu

Een zaterdagse zondag

Blijf op de hoogte en volg

23 April 2016 | Nepal, Nepal

Als je nu door Thamel loopt, zijn veel winkeltjes gesloten, want zaterdag is de vrije dag in Nepal. Natuurlijk niet in het hart van Thamel, want toeristen blijven komen en gaan.

Het is een verzamelpunt voor vele nationaliteiten en van diverse pluimage. Voor de mensen die komen een plek om de route voor een trekking uit te stippelen en materialen te kopen. Als je bijvoorbeeld naar Himalaya Basecamp gaat, heb je zeker een slaapzak en lakenzak nodig en waarschijnlijk nog wel meer.
Ik weet dit niet allemaal precies, want in een ver verleden heb ik alleen een stukje Annapurna gedaan.
Ook zoek je een betrouwbare organisatie uit, die je met dit avontuur gaat helpen. Organisaties zijn er voldoende te vinden, maar of ze allemaal betrouwbaar zijn, dat weet ik niet. Ik ben blij met mijn organisatie, Beyond the Himalayas Trekking.

Voor de mensen die vertrekken zijn er veel souvenirs te krijgen in Thamel, maar wel een stukje duurder dan in bijvoorbeeld Bhaktapur. Wollen shawls en dekens van Yakwol. Vilten figuren , tassen, sloffen en jassen. Kleding van de bekende Nepalese katoen. Messing beeldjes, klokjes en klankschalen en sieraden, waarbij de echte moeilijk van de namaak te onderscheiden zijn.

Helaas heb ik geen goede stoffenwinkel kunnen vinden met de echte mooie katoenen lappen. Waarschijnlijk zitten die wel een stukje buiten het centrum, maar ik hen nu de energie niet meer voor om daar te gaan zoeken. Ook in de stad is het inmiddels boven de dertig graden en in het westen van het land zijn al bosbranden geweest, waarbij diverse huizen zijn vernield.
Het blijft een arm land en de tegenslagen houden maar niet op.

Ik pas me vandaag aan en hou een zaterdagse zondag, want morgen sla ik een dag over als ik weer naar huis ga reizen.
Kon ik die dag maar letterlijk overslaan, want al die tijd opgevouwen in een vliegtuig.....
Geen zorgen echter voor morgen en vandaag.....rustdag.

  • 23 April 2016 - 12:46

    Bettina:

    Hoi Ada, het zit er dus alweer bijna op voor je! Geniet nog even van de rust en een héle goede veilige reis terug toegewenst!groetjes Bettina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 27 Feb. 2016
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 8691

Voorgaande reizen:

27 Februari 2016 - 31 December 2016

Nepal 2016

Landen bezocht: