Vreemde vogels - Reisverslag uit Nepalgunj, Nepal van adainnepal2016 - WaarBenJij.nu Vreemde vogels - Reisverslag uit Nepalgunj, Nepal van adainnepal2016 - WaarBenJij.nu

Vreemde vogels

Blijf op de hoogte en volg

04 April 2016 | Nepal, Nepalgunj

Na een heerlijke, maar ook erg warme rustdag, ga ik vandaag met vier mannen de jungle in. Jungle Jack blijft thuis, maar Pratap zal vandaag onze gids en chauffeur zijn. Hij heeft gisteren een schitterende foto gemaakt van een tijger, die rustig over het zand bij de rivier liep.
We gaan heel erg vroeg op stap, om op dezelfde tijd op deze plek aan te komen. Soms zijn tijgers gewoonte dieren en kun je de klok erop gelijk zetten, maar niet deze keer. Onderweg zien we nog wel herten en bushpigs.

We blijven een lange tijd op dezelfde plek zitten en het is nog warmer dan gisteren. Het zweet gutst van mijn gezicht en het is bijna niet aan te drinken, maar ik doe mijn best. Intussen verbaas ik me over de vreemde vogels die komen aanvliegen in de jungle.
Helblauwe truitjes, witte vesten, witte zonnekleppen, roze T-shirts. E-readers, spelletjes op de telefoon, schrijvende mensen, slapende mensen.......... Ze zullen zich ook wel verbazen over de vreemde vogel die ik ben, maar ik heb tenminste groene kleding aan en kijk de hele dag naar vlinders, libellen, alle prachtige vogels en vogeltjes en zie in ieder geval de visarend die zijn prooi uit de rivier vist. Ik zit wel n een gerieflijke rieten stoel en dat ziet er misschien een beetje vreemd uit, maar het is wel comfortabel en er wordt goed op me gelet.
Maar helaas, het is waarschijnlijk veel te warm voor de grote dieren, we zien alleen maar een neushoorn die een verkoelend bad neemt en voor de rest blijft het stil, ook op de andere plekken die we bezoeken.
Op de terugweg zien we nog wel een swampdeer en een prachtige ijsvogel.
Het was een prachtige, maar lange dag.....twaalf uur in de jungle!

  • 04 April 2016 - 16:54

    Bernadette:

    Dat is hard werken 12 uur in de jungel Ada. Maar wel genieten met zweetdruppels.

  • 04 April 2016 - 21:52

    Bettina Blankert:

    Dat waren weer vermoeiende maar mooie dagen Ada! En ik snap al die mensen die er dan zo opzichtig bij lopen ook niet echt...... als je toch zo dicht bij de natuur kunt zijn wil je toch niet echt opvallen? Zou ik tenminste ook niet willen! Nog mooie dagen toegewenst! En groetjes natuurlijk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 27 Feb. 2016
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 8744

Voorgaande reizen:

27 Februari 2016 - 31 December 2016

Nepal 2016

Landen bezocht: