Warm... - Reisverslag uit Nepalgunj, Nepal van adainnepal2016 - WaarBenJij.nu Warm... - Reisverslag uit Nepalgunj, Nepal van adainnepal2016 - WaarBenJij.nu

Warm...

Blijf op de hoogte en volg

05 April 2016 | Nepal, Nepalgunj

Zoals altijd heb ik een beetje moeite met de hitte en daarom heb ik er ook geen moeite mee om de halve dag in een hangmat onder de bomen te luieren. Jack wilde me vandaag met begeleider in de jungle zetten, terwijl hij met Andy door de bossen loopt, op zoek naar allerlei moois. Ik heb er voor gekozen om toch maar thuis te blijven, want hier is ook genoeg te zien.
De metselaars bouwen verder aan het restaurant. Ze maken cement zonde cementmolen, maar door het door en door om te scheppen. Op de plek naast de oude keuken wordt het hout in kleine stukjes gehakt en gestapeld. De vrouwen zijn bezig op het land om het kaf van het koren te scheiden. De waterbuffels lopen met mannen of kinderen hun rondjes om het eerste graan al uit het graan te halen en kleine kinderen hoeden de geiten en proberen een beetje schaduw onder een paraplu of boom te vinden. Ik krijg het al warm als ik er naar kijk...

Hier is de vakantie voor de kinderen begonnen en april is de warmste maand. Vandaag stond er een grote bus voor de deur met kinderen die het breathing centre van de olifanten bezoeken.
Wij blijven daar gelukkig vandaan, want het is moeilijk om aan te zien als je weet, dat deze dieren vast staan aan een ketting.

Helaas hebben er weer een paar bezoekers van Bardia Kingfisher Resort afgezegd en heeft Jack voor niets een jeep gehuurd om ze op te halen vandaag. Onze jeep is namelijk naar de garage in Nepalgunj en komt vannacht pas terug.

En er zijn veel leuke vogeltjes en mooie vlinders te vinden en een van de kinderen die hier vaak te vinden is en graag helpt, heeft een eenvoudige vlieger gemaakt van een krant.
Inmiddels is de stroom voor de vierde keer uitgevallen vandaag en ik hoop niet, dat is mijn verhaaltje weer opnieuw mag schrijven. Pfffffff......

  • 06 April 2016 - 10:48

    Ruud:

    Mooie foto's Ada. Goed om te lezen dat je het, op wat hitte en stroomuitval na, goed naar je zin hebt!

  • 06 April 2016 - 15:49

    Marleen:

    Heerlijk om te lezen en te bekijken Ada. Fijn dat je zo geniet.
    Liefs van Marleen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 27 Feb. 2016
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 8688

Voorgaande reizen:

27 Februari 2016 - 31 December 2016

Nepal 2016

Landen bezocht: